Komáři se ženili aneb Jak jsem pokořila výpustkové kapsy BZUM! BZUM!

POZOR! Tento příspěvek obsahuje fotonávod. Ministerstvo práce a sociálních věcí varuje, že šití je návykové a může poškodit váš soukromý život ;-) 

 


Sleeveless hoodie with welt pockets



Výpustkové kapsy, to už je pojem. To, co vypadá jako nejjednodušší věc na světě, je noční můra každé začínající švadlenky. Tedy vlastně jsem nejdřív ani nevěděla, že se tak jmenují. Protože šiju podle časopisů v angličtině, ulpěly v mém povědomí jako welt pocket. Projela jsem všechny možné návody na youtube a gůglila o 106, ale úplně nejmoudřejší jsem z toho nebyla. A když už naprostým omylem byla, nebyl finální produkt ztělesněním mých představ. A vůbec se nehodil k úpletům a ke střihům z Ottobre, co jsem měla.

V bezesných nocích jsem v duchu převracela látku na všechny strany a přemýšlela, kam co přišiju a kudy co kam protáhnu, abych dosáhla kýženého výsledku. A najednou to ke mně samo připlulo. Možná to nedělám technicky správně, ale čert to vem. Tramtadadá! Je to tu.

Čistota půl zdraví, žehlení půl šití. Ze střihu překreslené ďoury pro budoucí výpustky je potřeba podžehlit. Díru nevystřihovat. Později se jen rozstřihne podle zvýrazněných čar. To je hlavní tajemství úspěchu.

 Vliselinem vyztužte i budoucí obdélníky výpustků.





Obdélníky přehneme napůl a přišpendlíme na hranu budoucího otvoru. Ke druhé zase vnitřní část kapsového váčku. Vyznačíme si, kam až budeme šít, abychom nepřetáhli.


Obě přesně podle vyznačeného obdélníku přišijeme.


Přesně k označenému místu.


Rovnou v prvním kroku současně s výpustkem by šlo přišít i vnější část kapsového váčku, ale napoprvé jsem chtěla mít větší přehled, co šiju, tak jsem ho přišila až v dalším sledu.



Teď už je vše zásadní přišito a je čas prohlédnout si, co budeme prostřihávat.


Tady už je prostřiženo.


Otvorem teď protáhneme přišitý výpustek s oběma kapsovými váčky do rubu.


Z rubu nám po stranách vyskočí rozstřižené zoubky, které také přišijeme.



Takhle to bude vypadat z lícu:


Ještě sešijeme oba kapsové váčky k sobě. Už se mi nechtělo začišťovat na overlocku, tak jsem použila entlovací nůžky.


A z druhé strany:


A kapsa je hotová. Heč!


Takhle vesele to vypadá z rubu:


A z lícu:



A já se z toho snad vyválím, že jsem to zvládla! Výpustkovým kapsám zdar!

Komentáře

  1. Teda velká poklona za odvahu, výkon i návod :o) možná se za pár let taky odvážím...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. A není to žádná hrůza - hlavně se nebát :-)

      Vymazat
  2. Děkuji za skvělý návod, snad se do toho konečně pustím :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat